Vind je het lastig om te bepalen wat goede content is?

door | sep 16, 2020 | online content machine

Content bepalen hoeft niet moeilijk te zijn

Je wilt met je bedrijf online zichtbaar zijn via sociale kanalen en een goed vindbare website. Niet iedereen vindt het gemakkelijk om elke dag, week of maand een goede posting te verzinnen. Je wilt je niet continu op de borst slaan met reclame. Content bepalen gaat makkelijker met behulp van de Online Content Machine. Deze helpt je om opvallende en onderscheidende content te vinden en te creëren. Maar zelf kom je een heel eind als je de volgende regels in acht neemt.

Check de 4 B’s vanuit het merk

Vraag je als eerste af: wat wil je over jouw bedrijf of dienst vertellen? Gewoon heel praktische zaken waarmee je je onderscheidt. Bijvoorbeeld: ‘hoogopgeleid personeel’. Nu komt de truc: is dat hoog opgeleide personeel…..:

  1. a)    een Bewijs van je kwaliteit of service?
  2. b)    Beleving rondom je merk?
  3. c)    een Belofte?
  4. d)    of voorziet dit in een Behoefte?

Hoog opgeleid personeel of opleiding schaar ik in dit geval onder a) een Bewijs van je kwaliteit of service

Denk nu creatief na: Welke Facebook of Twitter posting of video levert dit op? Ik denk aan: “Wij feliciteren onze Saskia met het behalen van haar diploma Social Media Marketing” of “Pas op: Morgen zijn alle verkoop medewerkers weer op training. Ze gaan u overmorgen weer te lijf ;-)”  Foto erbij en klaar is kees.

Nog eentje

Bij kapsalon Barbier Rogier in Bussum kun je lekker op de bank Playstation spelen via een groot scherm. Dat is Beleving, toch? Denk nu creatief na: Welke Facebook of Twitter posting of video levert dit op? Deze dus: “Yo! Damian haalde zojuist de high score in Badland. En z’n haar zit ook goed.”

Zo kun je dus met 4 B’s alle unieke eigenschappen van je bedrijf of dienst vertalen naar leuke content. Bewijs, Beleving, Belofte en Behoefte!

Post op het juiste moment

En als je dan die goede content hebt, kies dan het moment van posten zorgvuldig. Het is immers zonde als je werk maar door weinig mensen gezien wordt omdat de timing niet goed is. Met de Online Content Machine kun je precies zien wanneer je bereik het grootst is op basis van eerdere posts. Je kunt ook de statistieken van Facebook, LinkedIn, Instagram of Youtube hiervoor raadplegen.

Meer weten?

Neem gerust contact met mij op wanneer je vragen over het bovenstaande hebt. Je kunt een mail sturen naar gerritjan@heerschoponline.nl of maak een afspraak op Het Marketing Station.

Gerrit Jan Heerschop

Gerrit Jan Heerschop

Content Machinist op Het Marketing Station